الثلاثاء، 15 فبراير 2011

الثورة المصرية

من كام شهر كنا بنناشد باستيقاظ شباب امتنا من كام شهر كنا بنقول فين شببنا فين حماة البلد من كام شهر كنا بنقول ماذا بعد ؟ كنا بنقول حال البلد مش هيتغير حال البلد هيفضل زى ما هو بس يوم 25 يناير تغيرت نظرتنا لشببنا بجد انا فخورة انى مصرية دلوقتى مش هتقدر اى دوله في العالم من انها تستحقرنا كل واحد في العالم عرف يعنى ايه مصر صحينا امجاد مصر تانى رجعنا تاريخها ايام ثور 1919 و حققنا جزء كبيييييير من مطالبنا بس فاضل جزء تانى ان شاء الله هيتحقق بس كنت عايزة اقول لكل واحد شارك في قتل المصريين كنت عايزة اساله ( هل انت سعيد الان ؟) هل ده اللى هيخليك سعيد انا مش قادرة اتخيل واحد مسلم ........ مسلم واقف امام مسلم الفرق بينهما ان واحد بيدافع عن الحق و واحد بينفذ الاوامر مسلم يقتل مسلم ............ مصري يقتل مصري ازاى باى قلب انا اعتقد انهم قتلوا قلبهم و دفنوه عشان ميبقاش شاهد عليهم و على جرائمهم هل هم سعداء الان هل هم سعداء بققتل اولادنا و اخواتنا و امهاتنا هل هم سعداء ربنا يرحم شهداء ثورة 25 يناير و يرحمنا جميعا

امين يا رب

ليست هناك تعليقات: